Ekonomi

Under Armour daha düşük satış ve kâr öngörüyor

Under Armour Inc. (NYSE:UA) yıllık satışlarında beklenmedik bir düşüş öngörüyor ve karının Wall Street’in tahminlerinin altında kalacağını tahmin ediyor. Spor giyim üreticisinin hisseleri yılın başındaki %22’lik düşüşün ardından bugün piyasa öncesi işlemlerde bir ara %10 değer kaybetti.

Baltimore merkezli şirket, ABD pazarında ürünlerine yönelik talepteki durgunluk nedeniyle operasyonlarını düzene sokma stratejisini açıkladı. Yeniden yapılandırma sürecinin bir parçası olarak Under Armour, çalışanların işten çıkarılması da dahil olmak üzere maliyetleri karşılayacak 90 milyon dolara kadar vergi öncesi masraf almayı bekliyor. Kesin işten çıkarma sayısı belirtilmedi.

CEO Kevin Plank, toptan satış kanallarından gelen talebin azalması ve şirket içindeki dengesiz performans da dahil olmak üzere gerileme için bir dizi faktörü bir arada gösterdi. Plank, “Proaktif kararlar almak için bu kritik anı değerlendiriyoruz… bu da yakın vadede üst ve alt çizgimizi baskı altına alacak” dedi.

Önümüzdeki 18 ay boyunca Under Armour, ABD pazarındaki markasını güçlendirmek için temel ürünlerine ve operasyonel sadeleştirmeye odaklanmayı planlıyor.

LSEG verilerine göre, şirketin 2025 mali yılı gelirinin, analistlerin beklediği %2,1’lik artışla 5,83 milyar dolara ulaşmasının tam aksine, düşük çift haneli bir yüzde oranında düşmesi bekleniyor. Ayrıca 2025 mali yılı için hisse başına kazancın (EPS) 18 sent ile 21 sent arasında olacağı ve analistlerin hisse başına 59 sentlik konsensüsünün oldukça altında kalacağı tahmin ediliyor.

Bu olumsuz görünüm, Nike Inc. (NYSE:NKE) ve Lululemon Athletica Inc. (NASDAQ:LULU) dahil olmak üzere Under Armour’ın sektördeki benzerlerinin hayal kırıklığı yaratan tahminleriyle aynı doğrultuda. Şirketin yaşadığı zorluklar, gıda ve barınma gibi temel ihtiyaçlar için daha yüksek maliyetlerle karşı karşıya kalan müşterilerin zorunlu olmayan ürünlerde daha iyi fırsatlar aradığı ABD’deki daha geniş tüketici davranışını yansıtıyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Under Armour’ın en büyük pazarı olan Kuzey Amerika’da şirket dördüncü çeyrekte gelirlerinde %10’luk bir düşüş yaşadı.

CEO Plank, 2024’ün yüksek stok seviyeleri ve sürekli promosyonlarla karakterize edildiğini belirtti. Şirket, marjları iyileştirmek için 2025 mali yılında doğrudan tüketiciye yönelik işinde promosyon ve indirimleri azaltmayı planlıyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

korkut-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu